Болки в гърба и кръста по време на бремеността

Болките в гърба и кръстта са един от проблемите на всяка втора бременна жена. Причините са различни, но има начини те да бъдат избегнати или намалени. Това че сте бременна не означава, че непременно трябва да имате такива болки. Има няколко техники, които могат да Ви помогнат. Добре е да ги научите, за да Ви бъдат в полза и по късно когато детето се роди и често се налага да го вдигате. 

Първо ще дефинираме причините за болките:
 

  • Напълняването – в зависимост от вашето телесно състояние преди забременяването, вие наддавате с допълнителни килограми.
  • Промяна в центъра на тежестта. Тъй като Вашата матака расте, центърът на тежестта Ви се измества напред. Постепенно това води и до промяна в позата Ви и съответно до натоварване на кръста и гърба.
  • Хормони – през бремнността се синтезира хормона релаксин, който спомага за омекване и разхлабване на седалищните кости. Това води до некомфортни усещания в областта на кръстта.

За да облекчите състоянието си се водете от следните правила:
 

  • Обръщайте внимание на позата си. В началото на бременността (преди матката да е заела позиция под пъпа) позата Ви трябва да бъде като на небременна жена – т.е. трябва да стоите права, раменете ви трябва да са назад. По- късно при напреднала бременност е необходимо да се посъветвате с Вашия лекар относно правилна позиция на тялото, коятно не натоварва кръста и гърба Ви.
  • Често променяйте позицията на тялото, ако се налага продължително време да седите неподвижна. Ако седите на стол е добре краката Ви да са стъпили на нещо, а не на пода. Съшо така избягвайте да кръстосвате краката си.
  • Избягвайте да вдигате тежки предмети, включително малки деца. Ако се налага да повдигнете нещо не се навеждайте в кръста. Коленичете и се изправете, като натоварвате бедрата, а не кръстта си. Избягвайте резки движения или да протягате съцете си максимално нагоре (нпаример за да вземете нещо от висок шкаф).
  • Носете удобни обувки и дрехи. Забравете за високите токове. Използвайте бельо и дрехи за бременни, които не Ви пристягат в областта на корема.
  • Опитайте със затопляне, изстудяване или масаж. Възможно е да получите облекчение в болките в кръстта, ако го затоплите – например с топла кърпа или плондер пълен с гореща вода. Някои бременни получават облекчение ако наложат мястото с лед. Масажът на гърба и кръста също може да Ви бъде от полза.
  • Поддържайте физическа активност – след консултация с Вашия лекар може да практикувате някои специални упражения за бременни, Йога за бременни, плуване.
  • Болката в гърба и кръста не трябва да бъде подценявана. Понякога, ако болката  е тъпа, това може да бъде признак за преждевременно раждане.




{START_COUNTER}